Veelgestelde vragen

Kan ik bewijsstukken met mijn bezwaar meesturen?
Als u documenten hebt die uw bezwaar kunnen ondersteunen, moet u die meesturen. Stuur de brief die u heeft meegekregen bij het betalen van de wielklemkosten.

Kan ik mijn bezwaar telefonisch toelichten?
U krijgt binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging van uw bezwaar. Daarin vindt u informatie over de mogelijkheid om het bezwaarschrift telefonisch toe te lichten.

Wanneer krijg ik een reactie?
Wij reageren binnen zes weken nadat u het bezwaarschrift hebt ingediend.

Kan ik bezwaar indienen met een buitenlands kenteken?
Ja, dat kan. Als u een buitenlands kenteken hebt, kunt u uw bezwaar indienen via nha.amsterdam.nl. U kunt dat niet doen op de naheffingsaanslag.amsterdam.nl, de website waarop u zich nu bevindt. U moet het bezwaarschrift in het Nederlands schrijven.

Wanneer krijg ik een wielklem?
Als u vijf of meer parkeerbonnen hebt openstaan, kan de gemeente elk moment een wielklem op uw auto plaatsen. U moet al uw openstaande parkeerbonnen en bijkomende kosten binnen 24 uur na het plaatsen van de klem betalen. De gemeente verwijdert de wielklem(men) als u hebt betaald. Als u niet binnen 24 uur betaalt, wordt het voertuig weggesleept.

Ik heb een wielklem. Wat moet ik doen?
Bel 020 251 3787 (dagelijks van 09.00 tot 21.00 uur). Er komt dan iemand naar u toe zodat u per pin of met creditcard de parkeerbonnen kunt betalen.

Wat moet ik doen als mijn bezwaar tegen een parkeerbon is afgewezen?
Als u bezwaar heeft ingediend tegen een parkeerbon en uw bezwaarschrift is afgewezen, moet u de parkeerbon direct betalen. U krijgt hiervoor geen nieuwe acceptgiro. Indien u vragen heeft over de betaling kunt u bellen met de Gemeente Belastingen, via telefoonnummer 020-255 4832.